Regija:
HrvatskaKako biste brzo prodali nekretninu, nije dovoljno imati dobru nekretninu, već je trebate i atraktivno predstaviti potencijalnom kupcu. Prvi izvor iz kojeg potencijalni klijent saznaje za vašu nekretninu je oglas za njezinu prodaju. To je ono što oblikuje ideju i želju da kupac dođe na razgledavanje. Vrlo često vlasnici nekretnina „obruše“ se sa svom svojom kreativnošću na potencijalnog klijenta ili obrnuto – pišu previše lakonski ili su „škrti“ u detaljima. U oba slučaja takvi oglasi nisu korisni za prodajni proces i privlačenje potencijalnih kupaca. U ovom članku pročitajte kako pronaći „zlatnu sredinu“ i sastaviti „oglas koji prodaje“.
Ako se potencijalnom kupcu svidi vaš oglas – kontaktirat će vas i dogovoriti razgledavanje. Jednom kad ste u kontaktu s kupcem možete puno toga saznati te se otvaraju različite mogućnosti pregovora i dogovora. Naprimjer: koliko je potencijalni kupac ozbiljan, odgovara li mu cijena… S druge pak strane, ako se potencijalnom kupcu ne svidi oglas – priča završava i prije prvog kontakta. Stoga, ozbiljno shvatite pisanje oglasa i ne libite se potrošiti vrijeme na taj zadatak.
Prije no što krenete pisati broj soba i marke slavina u kupaonici, potrebno je napraviti istraživanje.
Proučite oglase za slične nekretnine i za lokaciju u kojoj se vaša nekretnina nalazi. Stavite se pritom u ulogu kupca: napravite bilješke o tome što vas je u tim oglasima privuklo, a što odbilo i zašto je tako.
Razmislite tko je “ciljana publika” vašeg oglasa. Tko je potencijalni kupac vaše nekretnine? Velika obitelj s malom djecom? Samac, ljubitelj luksuza i dizajnerskog namještaja? Kakva su mu primanja? Koji su mu interesi?
Kada ste odredili profil potencijalnog kupca, razmislite kakav oglas bi ga privukao. Za koji stil pisanja ćete se odlučiti? Ozbiljan? Informativan, uz dozu humora?
Dobar oglas počinje s informativnim i zanimljivim naslovom. Naslov sadrži srž informacije o nekretnini i poziv je na čitanje cijelog oglasa. Primjer dobrog naslova: “Prodajem ugodnu garsonijeru u centru Zagreba”. Primjer lošeg naslova: “HITNO! Prodajem povoljno stan, prilika”.
Primjer dobrog naslova: "Prodaje se sunčani, jednosobni stan 45 m2 u centru Zagreba". Ovo je dobar naslov jer svaka riječ govori o karakteristikama nekretnine koje su važne za kupca.
Primjer lošeg naslova: „HITNO! Prodajem stan po povoljnoj cijeni, prilika”. U ovom naslovu svaka fraza govori o važnim aspektima za vas, ali ne i za potencijalnog kupca. Dobra cijena također je apstraktni koncept nastao na temelju vaše ideje o cijeni ove nekretnine, a ne kupčeve. Vjerojatno je da potencijalni kupac ima drugačiji koncept "povoljne cijene". Stoga takav naslov za kupca nije informativan i ne izaziva očekivani interes.
U oglasu je potrebno navesti ulicu, naselje, udaljenost od određenih stanica javnog prijevoza. Potencijalnom je kupcu važno točno znati gdje se nalazi vaša nekretnina, jer na odluku o kupnji ili najmu utječe ne samo stanje vaše nekretnine, već i razvoj infrastrukture na tom području, prisustvo ugodnih susjeda, čistoća i ostale karakteristike lokacije vaše nekretnine. Kupac planira živjeti u ovom mjestu, pa mu je važno znati što se nalazi u blizini: trgovine, škola, vrtić, kino, parkovi, sportski sadržaji itd. Navedite u tekstu oglasa infrastrukturne objekata, koji mogu biti posebno važni za vašeg kupca te njihovu udaljenost.
U tekstu oglasa obavezno navedite sve važne karakteristike nekretnine:
Pripazite da procijenite svoju nekretninu u skladu s tržišnim cijenama. Ako je potrebno, angažirajte stručnjaka koji to može učiniti umjesto vas. Pretjerivanje s cijenom je česta pogreška, ali i preniska cijena naspram slične ponude na tržištu može izazvati opravdanu sumnjičavost potencijalnih kupaca. Cijena je ključan faktor pri kupnji nekretnine. Ako nije navedena u oglasu, interes potencijalnih kupaca može pasti jer ne mogu dobiti osjećaj odgovara li im nekretnina po jednom od najbitnijih faktora. Iznimka mogu biti luksuzne nekretnine, ali i za njih preporučujemo staviti cijenu u oglas.
Napišite stanje s vlasništvom i dokumentacijom o nekretnini. U slučaju da oglas postavljate kao uslugu članu obitelji ili prijatelju, napišite to. Potencijalnom kupcu je važno znati s kim komunicira – vlasnikom ili posrednikom.
Ako je vaša nekretnina zainteresirala kupca, sljedeći korak je da uspješno uspostavite kontakt. Zato je važno napisati broj telefona na koji vas se može dobiti. Detaljno napišite kada ste dostupni za upite i na koje načine vas se može kontaktirati: poziv, SMS, WhatsApp, Viber…
Potrudite se oko fotografiranja nekretnine. Prije fotografiranja uklonite sve nepotrebne stvari. Fotografiranje organizirajte u vrijeme kada je u interijeru najviše dnevnog svjetla. Pri umjetnom svjetlu prostor izgleda manjim. Prilagodite fotografije potencijalnom kupcu. Ako je potencijalni kupac obitelj s djecom, postavite par igračaka u dječju sobu. Ne zaboravite fotografirati pogled s prozora, fasadu te dvorište. Obavezno priložite tlocrt i video nekretnine.
Pri pisanju i postavljanju oglasa pripazite na sljedeće:
Pogledajmo jedan primjer dobrog oglasa:
“Prodajem dvosoban stan (55 m2) u stambenoj zgradi u centru Zagreba. Sastoji se od hodnika, dnevne sobe, kuhinje, spavaće sobe, kupaonice i balkona. Stanu pripada i spremište u podrumu (4 m2). Stan je na 2. katu, od ukupno 5 katova. Bez lifta. Kuhinja po mjeri s Beko kuhinjskim aparatima. Novi drveni prozori, postavljeni 2020. godine. Grijanje plinsko etažno. Posljednja kompletna renovacija 2012. godine. Vlasništvo uredno. Zgrada je iz 1976. godine, armirano-betonske konstrukcije. Tramvajska stanica udaljena je 100 m od ulaza u zgradu. Parking ispred zgrade je 1. zona, mogućnost povlaštene mjesečne ili godišnje karte.”
Dodatno ga se može poboljšati na sljedeće načine:
Pisanje i postavljanje oglasa ozbiljan je korak u prodaji nekretnine te mu se adekvatno i posvetite. Pišite jasno i gramatički ispravno. Budite kreativni, ali s mjerom. Prije svega – budite iskreni o nekretnini koju prodajete.
Nadamo se da će vam naši savjeti pomoći da sami napišete kvalitetan oglas, ali ako “zapnete” slobodno se obratite stručnoj osobi s iskustvom.